tisdag 28 december 2010

Avlöningsdags...

I veckan har jag avlönat två maider och idag var det dags även för trädgårdsmästaren. Döm om min förvåning så dök ett bekant ansikte upp, dock inte det ännu mera bekanta ansiktet som varit hos oss varje dag sedan vi flyttade in. Tydligen har våran trädgårdsmästare avlönat någon annan i sin tur (den som finns på bild här), så det var nog helt rätt att ge han (den jag trodde var våran trädgårdsmästare) som tog ner det döda trädet häromdagen lite extra pga hårt arbete. (inrådan ifrån Suresh)

Så min dräng har också en dräng. Jag var lite tveksam till att ge honom lönen oavsett men efter lite dividerande med honom och Roger så kom vi fram till att det var i sin ordning att ge lönen till killen utanför. Han hade helt enkelt använt sig av underentreprenörer och det var ju trots allt honom jag hade ringt tidigare för att få ner trädet och buskarna på baksidan, dock hade inte han själv personligen gjort jobbet. Jag ville ju liksom inte ge fel person pengarna.

Han sa att han skulle komma varje dag framöver men det tror jag på när jag ser det... Han undrade om jag inte skall köpa blommor snart.. (Jag och Suresh hade tänkt göra det efter nyår, får väl använda våran ersättningschafför till det kanske) för han tyckte rabatterna såg lite klena ut och jag har en hel massa krukor på baksidan utan blommor.

Inte alldeles lätt att vara arbetsgivare här i Indien. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar