torsdag 16 december 2010

Extra bankkort till mig...

Något vi gillar med Indien är att banken kommer till dig, inte som i Sverige där man får boka tid när de har tid med en. Så sagt och gjort idag skulle jag till Rogers jobb och beställa ett extrakort till hans lönekonto :-)

Jag skulle bara handla innan och åka till Wecare och betala anmälningsavgiften för Sebastians dagis, de ringde nämligen igår och sa att om vi inte betalade innan nyår skulle vi tvingas betala enligt nya tariffer nästa år, vet inte hur mycket de tänker höja men eftersom vi planerar att sätta Sebastian på TISB i höst för att slippa skjutsa honom med bil till och från skolan så ville vi inte betala mer än nödvändigt.

Hur som haver jag åkte till Hyper City och fastnade i trafiken och fick lätt panik hur skulle vi hinna i tid. Jag var tvungen att handla eftersom Alexander skulle ha något gott att bjuda på sin julavslutning på fredag och jag vågade inte chansa och handla i morgon. Det fick bli danska smörkakor. Vi åkte tillbaka till Palm Medows och sprang in för att lämna grejerna och hämta papprena för Wecare. Åkte dit och betalade och sedan vidare till Rogers jobb.

Det visade sig att jag blev för tidig till och med, så vi fick vänta på banktjänstemannen samt Roger. Väl hemma igen så tog vi det bara lungt och jag kunde till och med läsa lite bok då sjuklingen kollade på tv och Alexander sparkade boll med grannens chafför. Våran chafför var nere på stan med Roger då han var på någon föreläsning med jobbet.

Idag kom dock en vitvarukille och konstaterade (det vi redan visste) att torktumlaren inte fungerade, kanske jag kan få den bortforslad imorgon. Dessutom kom det en kille och kollade på tändningen till gasspisen så det är fixat nu, även fläkten skulle fixas men den kunde de inte greja idag. Han skulle visa att den visst fungerade med en bit papper men det gick inte bra så jag hoppas att han kanske kommer imorgon igen.

Dessutom kom en carpenter/snickare och fixade en låda som krånglade i köket, då passade jag på att beställa en extra hylla så att vi kan flytta micron ifrån köksbänken, jag hade tänkt ställa ugnen där när vi väl har köpt den. Så här i efterhand ångrar jag att jag inte väntade för jag hade säkert fått den billigare om Suresh varit med, men men han lovade leverans på måndag och jag betalde hälften i förväg... Vi får väl se vad Suresh säger imorgon.

Nu har vi bara sladden till ACn kvar samt bortforsling av torktumlare och fläkten i köket. Sedan skall ju takbyggarna komma förhoppningsvis nästa vecka så vi får en altan med tak dessutom väntar vi på våra möbler skall komma. Med andra ord så fylls det på med saker att bevaka och göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar